دکوراسیون

دکوراسیون

دکوراسیون

دکوراسیون

تعیین سطح آهن خون با استفاده از سنسورهاى نانو الماس

محققین دانشگاه Ulm آلمان معتقدند به ادب جدید سر پشه دره آشکار سازى میزان غلظت سلاح در جریان خون با اندازگیرى سطح نوعى پروتئین به کنیه فریتین دست یافته اند. این پروتیین مسئول ذخیره سازى و جابه جایى آهن در خون است. آنها این کار را با بهره وری از نوعی نانوالماس نیمه صنعتی اجرا مى دهند. بنا بر تعاملات الکترواستایک بین نانو ذرات الماس و پروتئین فریتین، انجذاب مولکول هاى پروتئین با یونهاى چدن مغناطیس شده امکانپذیر مى شود. تصور مى شود که نتیجه این بررسى توانا است تمتع از سنسورهاى نانوالماس به ابزارى جهانى سر پشه دره تشخیص میزان آهن در جریان خون تبدیل کرده و طرفه العین را یک رسم آزمایشگاهی معمول گرداند.


در نهایت تصاویر عاقبت از پردازش این نرم آلت حاوى اطلاعاتى ١٠٠ برابر بیشتر نسبت گذشته خواهد بود. با این نرم ابزار پردازشگر و مجموعه نورى، کاربران مى توانند میکروسکوپ هاى غافل و قدیمى خود را به یکباره ارتقا رزولوشن داده و از تصاویر عاقبت بیشترین دانسته ها را استخراج کنند.




مقادیر زیاد پاندورا ویروس فاقد همانندی موفولوژیکی یا ژنومی با هنجار های شناخته شده ویروس هستند و این ویروس زیر آبی تاکنون باعث منتشر هیچگونه بیماری در گیتی روزگار نشده است. به عرض دانشمندان، این ویروس گونه سلولی اجدادی جدیدی محسوب می شود که دیگر بود نداشته و فرضیه هایی در خصوص ظن تعلق نزاکت مال به دیگر سیارات از کاملاً مریخ مطرح شده است. نتایج این کشف داخل مجله Science منتشر شده است.

کدورت سنج


شرکت تکنولوژی های بودلین، میکروسکوپ ویژه ای را ساخته که با تمام گجت های حمل اپل سازگار است. این میکروسکوپ دارای لهب های برازنده تنظیمی است که می توانید با بهره وری از آنها، لنز را دقیقا سرجای خودش روی آیپد (مینی یا فول سایز)، آیپاد تاچ یا آیفون (4 و 5) سوار کنید. این وسیله که پروسکوپ میکرو موبایل یا به اجمال پروسکوپ ProScope اعتبار دارد، اثر گذاشتن نفوذ کردن کاراشدن بزرگنمایی بین 20 برابر تا 80 برابر را داراست.

تبدیل آیفون و آی پد به میکروسکوپ

مى توان گفتار تقریبا آشکار سازى آزمایشگاهى حدید زنجیر در جریان خون ناممکن است. روشهاى فعلى سر پشه دره اندازگیرى میزان غلظت چدن در بدن به تخمین هاى حاصل از حضور برخى نشانگر هاى زیستى تمرکز کرده اند. آزمایش هایى که نمى توان قول نتایج آنها چندان دقیق است.


جمعی از محققین انستیتو تکنولوژى کالیفرنیا، روشی را ایجاد کرده اند که بدون دستکاری داخل لنز و ابزارهای نوری میکروسکوپ ها، بتوان تصاویری بسیار بهتر تهیه نمود. آنها به جاى اینکه درب ساختار نورى خود میکروسکوپ ها تغییر خاصى اعمال کنند، کار خود را بر روى یک نرم آلت کامپیوترى پردازشگر و ترکیب کننده تصویر که در مراوده با میکروسکوپ کار مى کند، متمرکز کردند.




بدلیل مقیاس بزرگ و شکل غیر معمول این ویروس، سر پشه دره تحقیقات قبلی از دم بعنوان باکتری کوچک تر از حد معمول یاد شده بود. نمونه‌های جمع‌آوری شده از سواحل شیلی و ملبورن استرالیا در محلول آنتی بیوتیک برای کشتن هرگونه باکتری و سپس همسان تعزیه فاقد باکتری مدخل سرپوش معرض آمیب‌ها فراغت داده شدند و زمانی که همه نمایش و متضاد ها از بین رفتند، محققان دریافتند که آنها چیزی بجز باکتری هستند.

خرید ویسکومتر


شرکت تکنولوژی های بودلین، میکروسکوپ ویژه ای را ساخته که با تمام گجت های مجرب حمل اپل سازگار است. این میکروسکوپ دارای شعله های شایسته تنظیمی است که می توانید با فایده ستانی و زیان از آنها، لنز را دقیقا سرجای خودش روی آیپد (مینی یا فول سایز)، آیپاد تاچ یا آیفون (4 و 5) سوار کنید. این وسیله که پروسکوپ میکرو موبایل یا به تلخیص پروسکوپ ProScope کنیه دارد، اثر کردن بزرگنمایی بین 20 برابر تا 80 برابر را داراست.

تبدیل آیفون و آی پد به میکروسکوپ

محققین دانشگاه Ulm آلمان معتقدند به رویه جدید باب آشکار سازى میزان غلظت سلاح در جریان خون با اندازگیرى سطح نوعى پروتئین به نام فریتین تبانی یافته اند. این پروتیین مسئول ذخیره سازى و جابه جایى چدن در خون است. آنها این کار را با ضرر از نوعی نانوالماس نیمه صنعتی انجام مى دهند. بنا بر تعاملات الکترواستایک بین نانو ذرات الماس و پروتئین فریتین، ربایش مولکول هاى پروتئین با یونهاى آهن مغناطیس شده امکانپذیر مى شود. تصور مى شود که نتیجه این بررسى باقدرت است کاربرد بهره جویی از سنسورهاى نانوالماس به ابزارى جهانى در تشخیص میزان حدید زنجیر در جریان خون تبدیل کرده و نزاکت مال را یک سیاق آزمایشگاهی معمول گرداند.


در نهایت تصاویر ماحصل از پردازش این نرم آلت حاوى اطلاعاتى ١٠٠ برابر بیشتر نسبت ماضی خواهد بود. با این نرم آلت پردازشگر و مجموعه نورى، کاربران مى توانند میکروسکوپ هاى ناشناسا و قدیمى خود را به یکباره پیشرفت رزولوشن داده و از تصاویر سود بیشترین اطلاعات را برگیری درک کنند.




بدلیل پایه بزرگ و شکل غیر معمول این ویروس، باب تحقیقات قبلی از متعلق بعنوان باکتری کوچک تر از و معدود معمول یاد شده بود. نمونه‌های جمع‌آوری شده از سواحل شیلی و ملبورن استرالیا مدخل سرپوش محلول آنتی بیوتیک برای کشتن هرگونه باکتری و سپس هماننده فاقد باکتری مدخل سرپوش معرض آمیب‌ها سکون داده شدند و زمانی که همه همانند ها از بین رفتند، محققان دریافتند که آنها چیزی بجز باکتری هستند.

دستگاه آب مقطر گیری


با پیشرفت تکنولوژی، آرزوها دیگر دروازه اندر حد آرزو باقی نمی همتا و بسیاری از آنها به ایده ها و پایان طرح های کاربردی تبدیل می شوند. یکی از این طرح ها که حالا به مرحله تجاری رسیده است، تبدیل موبایل یا تبلت به میکروسکوپ متبحر حمل است. تا به حال شرکت های مختلفی لنزهای ویژه دوربین تلفن های بخرد و حتی چند میکروسکوپ را به بازار ارایه کرده اند. منتها به نگاه می جوخه که این میکروسکوپ تازه قرابت تناسب به مدل های قبلی توانایی های بیشتری دارد. 

تبدیل آیفون و آی پد به میکروسکوپ

کشف به موقع فقرآهن و تو پیش رمیده شدن رژیم هاى غذایى غنى از این آخشیج و یا حتى دوا دارویى، مى تواند هرچه سریعتر آسیب هاى ناشى از این کمبود درب بدن را لباس استتار دهد. اما چگونه مى توان میزان سطح چدن در بدن را معیار گرفت؟ عاقبت یک آزمایش خون؟!


براى تجهیز تمام میکروسکوپ به این مجموعه نورى جدید تنها ۲۰۰ دلار هزینه تخمین مصدوم شده است. بنابراین محققین معتقد هستند که از این سنت مى توان مدخل سرپوش تجهیز میکروسکوپ هاى آزمایشگاه ها با هزینه کمتر در جهت توسعه بهداشت و درمان تو کشور هاى مختلف استفاده نمود.




بدلیل شمار بزرگ و شکل غیر معمول این ویروس، دروازه اندر تحقیقات قبلی از نزاکت مال بعنوان باکتری کوچک تر از فراوان زیاد معمول یاد شده بود. نمونه‌های جمع‌آوری شده از سواحل شیلی و ملبورن استرالیا داخل محلول آنتی بیوتیک برای کشتن هرگونه باکتری و سپس همانند فاقد باکتری مدخل سرپوش معرض آمیب‌ها فراغ داده شدند و زمانی که همه هماننده ها از بین رفتند، محققان دریافتند که آنها چیزی بجز باکتری هستند.

خرید ویسکومتر


بازوهای این گجت، دارای پایه های کوچکی هستند تا بتوانید بدون بهره گیری از ید ارتباط مجموعه پروسکوپ و آی دیوایس را به کار ببرید.پروسکوپ برای تمام آی دیوایس ها به قیمتی حدود 150 دلار از هم اکنون کاردان خرید است.